En elev i lågstadiet som står på händerna mot en vägg.

Säg hej till rektor Lotta!

“Att se elever och lärare utvecklas och lyckas med något som de arbetat hårt för”. Det är enligt Lotta Johannesson, rektor på Innovitaskolan Banérporten, bland det bästa med att jobba som rektor. I den här intervjun får vi möjligheten att lära känna Lotta.

När känner du dig som mest stolt över att vara rektor?

När det råder samspel mellan elever och pedagoger, då låter det som ljuv musik i mina öron.

Vad tycker du är viktigast för att skapa en bra skolgång?

Det är viktigt att de finns vuxna som är tydliga och har eleverna välmående och utbildning i fokus.

Vad vill du att eleverna har med sig när de går ut årskurs 6 på Innovitaskolan Banérrporten?

Ett självförtroende som säger att de kan och vågar!

Vad är ditt bästa tips till vårdnadshavare inför skolvalet?

Fundera på vad ni som vårdnadshavare tycker är viktigt för ert barn och för er. Prata sedan med andra vårdnadshavare som redan har elever på skolan.

Personporträtt.

Hur skulle du beskriva Innovitaskolan Banérporten?

Förr kallade vi oss för den lilla skolan i den stora staden men numera är vi inte längre en så liten verksamhet. Med det sagt är det fortsatt viktigt för oss att alla elever blir sedda varje dag när de är i skolan hos oss. Här är eleverna allas ansvar och tillsammans jobbar vi för att deras trygghet och lärande.

Hur arbetar pedagogerna på skolan?

Våra pedagoger kan bäst beskrivas som engagerade och medforskande! Jag upplever att pedagogerna på Innovitaskolan Banérporten tycker att deras arbete är viktigt samtidigt som de trivs och har roligt på jobbet.