Vi är en del av AcadeMedia

Innovitaskolan är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Om AcadeMedia

AcadeMedia bedriver verksamheter i hela utbildningskedjan: förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Under ett år går 80 000 förskolebarn och elever samt 100 000 vuxenstuderande i någon av AcadeMedias verksamheter. AcadeMedia har 17 500 medarbetare och över 660 förskolor, skolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter i Sverige, Norge och Tyskland.

Så fungerar det fria skolvalet

Det fria skolvalet fungerar mer som ett önskemål än ett val. Som vårdnadshavare har du rätt att söka till skolor som du anser skulle passa er utöver den närmaste kommunala skolan. Därmed är det möjligt att söka till både fristående och kommunala skolor.

Vid val av skola får du möjlighet att tänka på vilken typ av skola, profil och pedagogik som skulle passa just er. Ett sätt att lära känna skolan du är intresserade av kan vara att läsa mer här på hemsidan, här kan du hitta relevant information eller se tider för våra öppet hus.

Elevförsäkring

Elever på Innovitaskolan är väl försäkrade om olyckan skulle vara framme. AcadeMedias elevolycksfallsförsäkring gäller från terminens start, dygnet runt och året om, fram till den 1 september det år eleven går ut grundskolan. På AcadeMedias hemsida kan du läsa mer om hur försäkringen fungerar.

AcadeMedia i siffror

• Barn och elever: 80 000
  • Vuxenstuderande: 100 000
  • Medarbetare: 17 500
  • Skolor och förskolor: över 660

Vill du veta mer om Innovitaskolan?