Vi går samman med Innovitaskolan Momentum

Under sommaren kommer Innovitaskolan Momentum och Innovitaskolan Helsingborg att gå samman till en gemensam grundskola för årskurs 7–9 inför nästa läsår. Den nya gemensamma skolan kommer heta Innovitaskolan Helsingborg och skolan kommer finnas i nyrenoverade skollokaler på Karlsgatan/Prästgatan.

Skisser på Torget och Klassrum

Nyrenoverade lokaler

Under våren och sommaren kommer skolfastigheten på Karlsgatan/Prästgatan att renoveras och byggas om. Det blir bland annat nya klassrum, uppfräschade gemensamma ytor och skolan får även tillgång till gården och ett gårdshus som också ska renoveras.

I våra nyrenoverade skollokaler kommer vi få ännu bättre förutsättningar att bedriva en kvalitativ verksamhet, vilket kommer att gynna både elever och medarbetare.

Varför går skolorna ihop?

Vår huvudsakliga målsättning med sammanslagningen är att ge våra elever och medarbetare bättre och modernare skollokaler. Vi får också möjlighet att satsa på bättre tjänster, samlade resurser inom elevhälsan, ett bättre bibliotek och matsal samt en skolgård för eleverna.

Till nästa läsår kommer skolan att ha plats för 360 elever och det kommer därmed att finnas ett fåtal platser för nya elever som vill börja i årskurs 7, 8 och 9.

Har du fler frågor?

Tveka inte att ta kontakt med oss om du har frågor eller funderingar.