Inspiration på agendan under Framtidsdagen

Vi ser fram emot att inleda ännu ett läsår med Framtidsdagen 8 september – en heldag som bidrar till att forma morgondagen för både våra medarbetare, barn och elever.

Framtidsdagen.

Innovitaskolans egen dag med fokus på framtiden

Framtidsdagen är Innovitaskolans egen dag för våra medarbetare, med fokus på framtidens möjligheter och utmaningar. Dagen hålls i september varje år. Medarbetare från alla skolor inom Innovitaskolan deltar. Dagen är en källa både till inspiration och kreativitet som vi hoppas kan generera många nya idéer till både undervisningen och olika projekt med eleverna.

Inspirerande utbyten och AI-gäst

Under 2023 års upplaga av Framtidsdagen lyfter vi många spännande frågor, har workshops och delar tankar samt sprider goda exempel med varandra. Inte minst gästas vi av Peter Parnes, professor i AI på Luleå Tekniska Högskola. Hur kan till exempel AI påverka vårt arbete med barnens och elevernas lärande? Det och mycket annat ser vi fram emot att få fördjupa oss i!