Nya lokaler på Innovitaskolan Rudan

Igår invigdes äntligen de nya lokalerna för förskolan och lågstadiet på Innovitaskolan Rudan. Vi är glada över att kunna erbjuda fräscha och väl anpassade lokaler så att våra barn och elever får den bästa lärmiljön.

Byggnaden ligger i närheten av Rudans naturreservat och erbjuder barnen en fin utemiljö. Maten görs i skolans egna kök och kökschef Stefan och hans team vann Årets Hållbara Offentliga Restaurang 2022.

”Nu kan vi äntligen ha vårt 1–16 års perspektiv där vi ger våra barn och elever en bra start för varje framtid.”

- Josephine Wallenberg, rektor på Innovitaskolan Rudan.

Tack vare våra nya lokaler kan Innovitaskolan Rudan nu ta emot fler barn på förskolan. Barnen och eleverna kommer få en bättre lärmiljö där allt är nytt, fräscht och väl anpassat efter just förskola och de lägre årskurserna.

Innovitaskolan Rudans fasad.
Skolgården på Innovitaskolan Rudan.
Ett klassrum på Innovitaskolan Rudan.
Innovitaskolan Rudans fasad.
Skolpersonal klipper bandet under invigningen av Innovitaskolan Rudan under en ballongbåge.
Stolar med orden Explore, Innovate och Balance skrivna på sitsen.
Kockarna på Innovitaskolan Rudan förbereder mat i köket.