Elev i förskoleklass ritar koncentrerat.

Wow, vilken hösttermin vi haft!

Inte nog med att vi har bytt namn, infört nya pedagogiska koncept och fått jobba med framtidstemat “Välmående i en digital tid”.

Vi har även fått ett tydligare samarbete mellan våra för- och grundskolor som tillsammans har format Innovitaskolan. Och resultatet har blivit 28 för- och grundskolor där barn och elever får en skolgång med utforskande, lärande samt daglig fysisk aktivitet och vila. Om du vill se vad vi mer har hittat på under höstterminen kan du kika på Innovitaskolans Instagram.

Nu ser vi fram emot en vårtermin med fortsatt utveckling då barnen och eleverna bland annat kommer få ta fram prototyper och testa sig fram inom framtidstemat. Men först vill vi tacka för en fantastisk hösttermin och önska er alla en riktigt god jul!