Utbildning till vårdnadshavare

Hur påverkas barn av digitala medier och hur utsatta är de på nätet? Det och mycket mer kan du som vårdnadshavare till barn och unga lära dig mer om genom våra föreläsningar nedan.

Ta del av ny forskning

På Innovitaskolan utbildas eleverna för ett livslångt lärande och varje individ ges rätt förutsättningar i en global och föränderlig värld. Därför tar vi löpande fram utbildningar som är gratis och tillgängliga för alla.

Smartare än din telefon

Siri Helle är prisbelönt psykolog, författare och föreläsare. Hon har bland annat belönats med utmärkelsen Lilla Psykologpriset för engagemanget i att sprida psykologi till en bredare allmänhet.

I denna föreläsning kan du ta del av hennes tips och rekommendationer för hur vi kan stötta unga till hållbara digitala vanor.

Barns utsatthet på nätet

Caroline Engvall är journalist och författare. 2008 gav hon ut boken 14 år till salu, som handlar om en tonårstjej som efter ett övergrepp började använda sex som självskadebeteende.

I denna föreläsning kan du som vårdnadshavare ta del av kunskap och information om högst aktuella frågor om sexualbrott på nätet.

Vill du veta mer om Innovitaskolan?